joi, 12 septembrie 2013

Sofia din inimile noastre

Sofia se traduce prin intelepciune. Inima si mintea au datoria sa devina intelepte. Mici la inceput, prin jertfa si cu rugaciunile parintilor, inimile si mintile pruncilor cresc frumos, devin intelepte si apoi desavarsite.

Mamele pruncilor, de multe ori, nu au timp sa scrie. Ele plang, se roaga, spala, pregatesc hrana, invata si fac tot ceea ce trebuie pentru ca familia sa mearga pe drumul cel bun. Mamele pruncilor, de multe ori poarta nume de sfinte mucenite si din vietile acestora, mamele pruncilor invata cum sa vietuiasca. La randul lor, sfintele mucenite au invatat, dar de multe ori au invatat, in mod traditional de la mamele, bunicile si strabunicile lor, dintre care , unele dintre ele, au invatat, traind si privind chiar la Maica Domnului, care a primit cu dragoste si intelepciune, atat invatatura dumnezeiasca dar si Pruncul trimis in viata Sa de catre Bunul Dumnezeu.

Langa mamele pruncilor, stau de multe ori surorile sau cumnatele lor. Multe dintre ele, fara prunci nascuti, din cauze doar de Dumnezeu stiute, dar care primesc in inima lor, de multe ori inimile nepotilor si nepoatelor lor. Suferinta lor, plansul lor, rugaciunile lor, fac de multe ori ca in familie sa mai apara cate un prunc transformand, suferinta si plansul sa se transforme in bucurie si rugaciunea in multumire. 

Multumire adusa in primul rand Maicutei Domnului, care ne poarta in inima Sa pe toti cei botezati in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh, asteptand sa ne lipim obrazul de obrazul Dansei si sa plangem pana cand vom simti ca raul incepe sa iasa din noi si prin Harul Domnului nostru Iisus Hristos si dragostea lui Dumnezeu Tatăl, împărtăşiti cu Sfântul Duh, pentru rugaciunile parintilor duhovnici, vom pierde din suflet toate pacatele noastre, spre bucuria viitorilor prunci, 

Pentru ca avem marturie ca "duhul umilit; inima înfrântă şi smerită Dumnezeu nu o va urgisi" si ca sunt "Fericiţi cei curaţi cu inima, că aceia vor vedea pe Dumnezeu", sa ascultam si sa luam aminte la pruncii care striga in inimile noastre.
Nu mă plângeţi pe mine, că n‑am făcut nimic vrednic de plâns, strigă pruncul cel mort; ci mai degrabă plângeţi‑vă pe voi toţi, rudelor şi prietenilor, cei ce păcătuiţi, ca să nu aveţi parte de osândă la chinuri.
Cu gandul la  parintele Dumitru Staniloae si la sotia dansului, care cu toate ca i-au pierdut pe Dumitru si Mioara, doi copii care aveau varste fragede, nu si-au pierdut credinta, nadejdea si dragostea, cu gandul la toti parintii care fara voia lor si-au pierdut pruncii dar si la cei care ispititi de cel rau, au ajuns sa traisca fara de copii, cu multa recunostinta tuturor parintilor bisericilor si manastirilor pe unde am plans, va indemn cu dragoste frateasca, sa indrazniti si sa nu va sfiiti sa plangeti dar sa nu va plangeti, pentru ca asa cum mi-a spus candva parintele meu duhovnic, va spun si eu voua: "Crestinii nu sunt plangaciosi; ei isi plang pacatele si lupta sa scape de ele"

Iar cand vom termina de plans, sa nu uitam sa multumim parintilor duhovnici ca au purtat si pacatele noastre si sa ne straduim sa nu le mai ingreunam mersul in viitor. Sa ne intoarcem in biserica, locul unde a inceput vindecarea inimilor noastre, cel putin la zilele de sarbatoare si sarutand dreapta parintilor, sa primim si binecuvantarile dansilor, pentru ca lipsite de binecuvantari parintesti, vietile noastre capata gust de blestem.

Sa ne ajute Bunul Dumnezeu sa apucam sa vedem cum pruncii zilelor noastre, devin parinti intelepti, reinodand in acest fel, firul rupt al traditiei batranesti.

Matusa fiind, am avut mereu timp pentru citit. Timp, sfintit de catre rugaciunile parintilor si bunicilor mei, din cer si de aici de pe pamant.

Drept multumire, am rupt putin din timpul meu si l-am pus in paginile acestui blog. Daca am facut bine sau rau, procedand asa, ramane sa vedem in alt anotimp. Pana atunci, ii rog pe cei pe care pentru un timp i-am indepartat din timpul meu, sa ma ierte si sa inteleaga un lucru: am procedat in felul acesta, tocmai pentru ca imi doresc mult timp impreuna cu ei. Pentru ca impreuna cu ei, viata mea este un timp inflorit.

Niciun comentariu: